No5

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Fam A&O - 1 februari 2009 21:31

Fredag:

Ingen öppna förskola för vår del. Albin fortfarande hostig och snorig, så vi fick vara hemma och vila upp oss. Tredje dagen vi var hemma och fantasin började ta slut på vad vi skulle hitta på. Leka med bilar i tre dagar är ingen höjdare.

Kom på den roliga idén att vi kunde gömma en skatt och rita en skattkarta. Pappa skulle få leta efter skatten när han kom efter jobbet. Albin tyckte detta var skoj och tittade efter pappa i fönstret titt som tätt.

- Mamma, du är ett geni! (citat från Albin)


På eftermiddagen var det bvc-time. Oliver väger nu 4500 gr. Gått upp ett halvt kilo på en vecka!!


Kvällen väntade tjejmiddag med dom gamla barndomsvännerna. Vi är fem tjejer som träffas lite då och då och snackar en massa skit. Det roliga är att vi är så olika och tycker så olika om det mesta. Detta gör det hela mer intressant att ses. Tror att vi har överseende med varandras åsikter ;-). Hoppas det i alla fall!


Kvällen bjöd på tacos och filmkväll. Egna filmer som var inspelade från gymnasietiden samt en 20-års fest. Värdinnan hade letat upp sin gamla video för att det skulle vara möjligt att kunna se filmerna.



Det bjöds på många skratt! Hur såg vi ut?? Vi tyckte själva att vi var moderna på den tiden, men det var inga snygga kläder.



Det blev även en hel del förlossningsprat, då vi är två som nyligen fått barn. Precis som killar snackar om lumpen pratar vi om förlossningar, haha.



En av tjejerna ska gifta sig, så det blev även en del bröllopsprat. Så kul och höra hur det planeras - tänk om det hade varit mitt eget. (jag är inte bitter :-)) Är glad för min väns skull!



Tack vännen för en trevlig kväll med god mat och många skratt!!



Innan tjejmiddagen stannade jag till på vägen för att kolla på en syskonvagn som jag hittat på blocket. Jag slog till och köpte vagnen! Känner mig nöjd med köpet. Lyckades pruta ned priset med 300:-. Inte illa! Jag som hatar att pruta.


Lördag:

Kände mig lite bakis, men hade endast druckit alkoholfritt vin kvällen innan. Var nog bara trött.


Var tvungen att provköra nya vagnen. Så vi kastade på oss kläder och gick en lång runda!


Hemma gjorde vi egen pizza med oxfilé, lök och svamp. Mycket gott!


En lugn och mysig lördag!


Söndag:

Trött! Ingen dålig natt, men var så trött! Marcus tog Albin och åkte till affären för att handla plastbackar, så vi kunde fortsätta vårt fixande här hemma. Då kunde jag och Oliver passa på att vila innan det var dags att fixa.


Så nu har vi rensat och slängt en massa skit. Nu är tvättstugan och klädkammaren ok! Nu har vi bara gästrummet kvar och det är det värsta rummet, men när det är klart så borde allt vara på sin plats här hemma.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards