No5

Alla inlägg den 19 december 2008

Av Fam A&O - 19 december 2008 21:57

Sista dagen på jobbet, för ett tag i allafall. Allt kändes kanon imorse när man begav sig iväg, men dagen blev inte som jag hade tänkt mig.


På förmiddagen var det dags för besök hos barnmorskan. Tyvärr hade ordinarie barnmorska åkt på semester, så det blev en annan bitter tant som skulle ta hand om mig.

Usch vilken barnmorska, så opsykologisk!! Märkte att något var konstigt när hon lyssnade på hjärtljuden och hon lyssnade väldigt länge, men sa inte ett ljud.


Satte mig vid hennes skrivbord och då undrade hon om jag kunde ta ledigt från jobbet i em????? WHY???? Hon ville att jag skulle åka in till sjukhuset för att kolla närmre på hjärtljuden. Hon tyckte att de var alldeles för ojämna. Det var allt jag fick veta - tack för den!


Åkte tillbaks till jobbet och packade ihop mina saker och sa hej då till alla kollegor. Inte riktigt så jag ville avsluta min sista arbetsdag.


Marcus mötte upp mig på sjukhuset. De kollade hjärtljuden och även ett ultraljud till fick göras. Femte ultraljudet!! Först såg väl allt normalt ut och sen helt plötsligt såg dom någonting, men tyckte inte att vi fick något riktigt svar på vad det var. Däremot fick vi en ny tid på tisdag för att kolla hjärtljuden ytterligare en gång. Vi får hoppas att allt är som det ska. Kan inte göra mycket åt saken.


Trött efter en orolig förmiddag och eftermiddag åkte jag och hämtade Albin på dagis. Vi åkte till mamma & pappa och vilade upp oss eller jag vilade. Tack för hjälpen! Syrran dök upp några timmar senare.


Inredaren hade varit hemma och lämnat de sista sakerna. Vi är nöjda med resultatet!


Även en ny bil är beställd. Det blev en Saab 95. Är inte så inblandad i denna beställning, men kul med ny bil. Leverans i februari.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards