No5

Alla inlägg den 8 december 2008

Av Fam A&O - 8 december 2008 20:13

Usch vilken tråkig måndag! Förkyld och sliten...... Gick hem från jobbet vid lunch och hann vila någon timme innan dagis ringde och berättade att Albin hade ont i magen. Kan det varit alla chokladbollar från kalaset??? Hade inte velat äta eller gå på toa.


Hämtade hem guldklimpen som vilade i soffan en stund. Försökte få i honom lite gröt, men det var inte intressant. Han gick in och lekte i lekrummet och var tyst väldigt länge..... När jag gick in så luktade det inte "hallon". Äntligen hade det lossnat! Nu var det en annan kille som ville leka och äta igen. Jobbigt med dessa barnmagar.


Vet inte om jag ska "tacka" grannarna för bajsboken som Albin fick när han fyllde år eller om jag får skylla mig själv som läst boken för Albin. Detta är numera favortiboken. Den ska gärna läsas ett par gånger efter varandra.

Den slutar med en sång som satt sig fast i huvudet på Albin. I boken har dom gjort om Ekorrn satt i granen.  Här kommer texten ur boken;


Ekorrn satt på toa skulle bajsa kottar

fick han höra barnen, då fick han så bråttom.

Hoppa han från toan ned

stötte han sitt lilla ben

och sin långa ludna bajskorv.


Fick varna personalen på dagis idag om dom skulle sjunga Ekorrn satt i granen, så kunde det komma en anna version från Albin.



Nu måste jag fundera på hur jag ska kunna tacka grannarna för denna bok......det är ju snart en liten tjej som fyller år där inne, hehe.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards