No5

Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Fam A&O - 23 oktober 2008 20:27

Dagen blev inte som man hade tänkt sig. Vaknade med ont i magen och det kändes allmänt konstigt. Men vi gjorde oss i ordning och åkte iväg till dagis och jobb.


På jobbet började smärtorna i magen bli allt starkare och starkare. Ringde barnmorskan bara för att stämma av läget. Hon hade bara en sak att säga;

- Åk in! Du har en tid om en halvtimme på sjukhuset.

Sagt och gjort kastade jag mig i bilen och ringde Marcus som fick möta upp mig på sjukhuset.  Dom kollade det mesta kändes det som. Det var förvärkar, så det blev en order att åka hem och vila. Hade det inte lugnat ner sig inom fyra timmar skulle jag infinna mig på förlossningen där jag skulle få nån medicin som skulle stoppa värkarna. Helt overkligt!

Efter två timmars sömn hade det lugnat ner sig något och nu på kvällen har det känts lugnt.

Säg något man inte ska vara med om den här gången. Min journal är nog som en hel bok.


Stackars Marcus började oroa sig för sin resa. Men jag har sagt att han ska åka och jag ska knipa tills han är hemma igen. Hoppas nu han kan slappna av och njuta av semestern.


Som tur är kommer syrran på besök imorgon och får passa upp mig och Albin här hemma ;-).



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards