No5

Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Fam A&O - 12 oktober 2008 20:28

Godkväll!

Jaha, då var det dags för mig att ta steget in i bloggvärlden. Min tanke är att så här på söndagskvällen summera den veckan som varit.

Vad är det då som är värt att skriva lite extra om?

Jag måste ju börja med "Finanskrisen".........

Man har ju visserligen valt vad man skall jobba med, men efter de senaste veckorna av dygnet-runt-jobb så början man ju undra.

Tycker synd om min illamående gravida sambo som får ta ett tungt lass här hemma och sen får man alltid dåligt samvete för att man inte får tillräckligt med tid med Albin. (Hoppas att det blir bättre snart!)

På tal om Albin så är han inne i en underbar period just nu. För ett par veckor sedan tyckte han bara att allt var trist och tråkigt, men nu är det precis som om alla problem bara blåst bort. Framförallt är det vår glada och busiga Albin som är med oss hela dagarna och alla pusselbitar med dagis, mat, gå och lägga funkar återigen utan trots. SKÖNT!


Det sjukaste som hände denna veckan var ju helt klart den dåligt tajmade "kommunikationsutbildningen" som jobbet hade dukat fram i form av ett heldagspass mitt i denna extrema jobbhetsen.... men men.

Det hela började med att man fick intervjua sin bordsdam/herre och sedan ställa sig upp och presentera henne för alla andra deltagare. Sen rullade det vidare med gruppmassage mm. Hur skulle detta göra mig bättre i min kommunikation?

Nästa lilla tips vi fick (av den engagerade konsulttjejen) var att vi skulle dansa lite innan varje arbetsdag, ge kollegorna komplemanger, sträcka armarna i luften och titta uppåt för att man i den ställningen inte kunde undgå att le och leende smittar av sig...... Ja, ni förstår kanske att denna dagen skulle man ev kunnat klara sig utan!


Idag fick vi tidernas ryck i familjen. Ni som känner oss fattar ju verkligen hur unikt detta är?

Vi har varit ute hela dagen för att fixa i vår trädgård!!

Våra fantastiska grannar ställde upp med diverse redskap för att detta skulle vara möjligt. Mitt stora mission för dagen blev att hugga, såga, klippa ner våra fetebuskar utanför tomten. Till slut fick grannen (Filip) komma förbi och hugga i för att få bort det störta trädet, tack!

Garaget städades också för att göra plats för utemöblerna som nu är instoppade för säsongen.

Grillen får stå kvar ute ett tag till. Hoppet är ju det sista som överger en så jag hoppas att det hinner grillas minst en stek till innan den rullas in i vinterdvalan.

Nu skall jag ladda batterierna för ännu en, vad jag antar, Helvetesvecka!


Tack för ikväll, får se om detta blev en engångshändelse att jag klev in och gästskrev eller om man dyker upp igen?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards